پل لندن
اسفند ۲۷, ۱۴۰۰
مونترال – کانادا
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱

سفر به کشورهای سرد در زمستان

اگر مایلید برای بهره‌مند شدن از هوای سرد زمستان سفر کنید و از تفریحات و ورزش‌های زمستانی لذت ببرید، این کشورها را در نظر داشته باشید.
1- روسیه. بعلت دشت‌های وسیع باد خیز که موجب کاهش دمای هوا می‌شود و حداقل 8 ماه در سال در روسیه برف و باران می‌بارد و درزمستان دما هوا به منفی 27 درجه سانتیگراد و در تابستان به 8 درجه سانتیگراد می‌رسد.
2- فنلاند. شمالی‌ترین کشور در قاره اروپاست و بعلت قرار داشتن در کنار دریای بالتیک و جریان‌های اقیانوس اطلس در بیشتر ایام سال آب و هوای فوق‌العاده سردی دارد. زمستان‌های آن 4 ماه طول می‌کشد و دمای هوا به منفی 45 درجه سانتیگراد می‌رسد. درمناطق جنوبی فنلاند در زمستان طول روز فقط 6 الی 7 ساعت نور خورشید را دریافت میکند. در صورتیکه در شمال این کشور دوره تاریکی مداوم 2 ماه است.
3- کانادا. شهرهای مختلف این کشور دما هوای متفاوتی دارند، اما در مجموعه کانادا کشوری بسیار سرد است. بعضی مناطق آن دما در روز کمتر از 15 درجه سانتیگراد است و در شب به منفی 40 درجه سانتیگراد می‌رسد. در بعضی از شهرها مانند اتاوا میزان بارش برف طوری می‌شود که مردم برای کارهای روزانه با اسکی روی یخ عبور و مرور می کنند.
4- نروژ. جزء کشورهای شمالی اروپاست و به سبب قرار گرفتن در معرض جبهه‌های هوای گرم و جریان‌های اقیانوسی نسبت به کشورهای این منطقه هوای مطبوع‌تری دارد. اما به علت مجاورت با قطب شمال در بیشتر ایام سال هوا سرد است، چنانکه دمای هوا بین 8 تا منفی 40 درجه سانتیگراد متغیر است.
5- آمریکا. برخی از داغ‌ترین مکان‌های دنیا مانند بیابان دره مرگ و سردترین مناطق دنیا مانند آلاسکا که در همه روزهای سال سرد است و دمای هوا به منفی 62 درجه سانتیگراد می‌رسد چنانکه حمل و نقل با مشکل روبرو می‌شود. در این کشور قرار دارد.
6- قزاقستان. آب و هوای این کشور در تابستان دمای متوسطی دارد، اما در فصل زمستان بارش باران‌های شدید و نامنظم سبب سرد شدن شدید هوا می‌شود. متوسط دما در زمستان بین 20 تا منفی 30 درجه سانتیگراد است. در برخی مناطق مانند شهر آستانه دمای هوا بقدری کاهش می‌یابد که خارج شدن ازخانه در هنگام شب منجر به از دست دادن انگشتان دست و پا بر اثر سرمازدگی می‌شود.
7- اغلب کشورهای اروپائی که در آن‌ها امکانات ورزش‌های زمستانی وتفریحات مهیاست: مانند سوئیس و کشورهای حوزه اسکاندیناوی.