آیا داشتن ویزای شنگن برای اخذ ویزای توریستی کانادا الزامیست؟
آذر ۲۷, ۱۴۰۲
فرصت همچنان برای تبدیل ویزای توریستی به کاری باقیست!
آذر ۲۷, ۱۴۰۲

آیا کشوری که در آن بایومتریک کانادا را انجام می دهیم در اخذ ویزا تاثیر دارد؟

دفاتر VAC در کشورهای مختلف فقط مسئول انجام خدمات انگشت نگاری و چهره نگاری و جمع آوری مدارک متقاضی بوده و تصمیم گیرنده نیستند، در واقع تمام این اطلاعات به اداره مهاجرت کانادا ارسال میشود و تصمیم گیری در جای دیگری انجام می شود.
بنابراین اینکه در کدام کشور بایومتریک را انجام بدهیم تاثیری در اخذ ویزا ندارد.

بیشتر بدانید

انگشت نگاری و عکسبرداری بیومتریک یکی از مراحل ضروری برای درخواست ویزای کانادا است. این اطلاعات برای تایید هویت متقاضی و بررسی سوابق وی استفاده می شود. اداره مهاجرت کانادا (IRCC) این اطلاعات را در یک پایگاه داده ذخیره می کند و در هنگام بررسی پرونده های ویزا، آنها را بررسی می کند.
کشور محل انجام انگشت نگاری و عکسبرداری بیومتریک فقط به این منظور مهم است که آفیسر IRCC بتواند با استفاده از این اطلاعات، هویت متقاضی را تایید کند. بنابراین، اگر متقاضی انگشت نگاری خود را در کشوری غیر از کشور محل اقامت خود انجام دهد، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
برای مثال، یک ایرانی که برای ویزای توریستی کانادا درخواست می دهد، می تواند انگشت نگاری خود را در یکی از دفاتر VAC کانادا در ترکیه، ارمنستان، امارات، عراق، عمان، آذربایجان و... انجام دهد. انجام انگشت نگاری در هر یک از این کشورها تأثیری در روند بررسی پرونده ویزا نخواهد داشت.
البته، ممکن است برخی از متقاضیان تصور کنند که انجام انگشت نگاری در کشوری که از نظر سیاسی یا امنیتی با کانادا روابط خوبی ندارد، می تواند باعث شود که پرونده ویزای آنها با دقت بیشتری بررسی شود. با این حال، هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.
در واقع، IRCC در هنگام بررسی پرونده های ویزا، بیشتر به عواملی مانند سوابق سفر متقاضی، سوابق شغلی و تحصیلی وی، و دلایل سفر وی به کانادا توجه می کند. کشور محل انجام انگشت نگاری فقط یک عامل کوچک در این فرآیند است.
بنابراین، متقاضیان ویزای کانادا می توانند با خیال راحت انگشت نگاری خود را در هر کشوری که برایشان مناسب است انجام دهند. آنها نباید نگران این باشند که کشور محل انجام انگشت نگاری تأثیری در روند بررسی پرونده ویزای آنها داشته باشد.

همین حالا اقدام کنید

همکاران ما در آژانس مسافرتی گلخندان گشت در تمام مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا و سفر به کشور کانادا راهنمای شما هستند. همین حالا فرم ارزیابی ویزای توریستی کانادا را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. اطلاعات کامل و بروز در مورد ویزای توریستی کانادا و انواع دیگر ویزای کانادا را در اینجا بخوانید.