سوالات عمومی پرواز

1میزان بار پرواز های داخلی(ایران) چقدر است؟
میزان بار پروازهای داخلی 20 کیلو می باشد و برای نوزاد 10 کیلو می باشد.
2میزان بار مجاز پروازهای خارجی چقدر می باشد؟
بستگی به ایرلاین مورد نظر دارد. معمولاً از 20 کیلو تا 30 کیلو می باشد. ولی کلاس های پروازی فرست کلاس و بیزنس کلاس بار مجاز بیشتری دارند.
3میزان باز مجاز برای نوزاد(زیر دوسال) و کودک(2تا12 سال) چقدر است؟
بستگی به ایرلاین مربوطه دارد ولی معمولا برای نوزاد(زیر 2 سال) 10 کیلو و برای کودک ماننند بزرگسال 20 تا 30 کیلو میباشد.
4میزان بار مجاز داخل کابین برای پرواز های خارجی چقدر میباشد؟
بستگی به ایرلاین مورد نظر دارد.از 5 کیلو تا 8 کیلو می باشد . لازم به ذکر است که ابعاد چمدان های دستی و کوله پشتی ها در ایر لاین های مختلف متفاوت هستند.
5چطور متوانیم صندلی خود را درپرواز های خارجی انتخاب نماییم؟
بعضی از ایرلاین ها در همان زمان صدور بلیط اجازه انتخاب صندلی را می دهند. ولی بعضی از ایرلاین ها 24 ساعت قبل از پرواز اجازه انتخاب صندلی را می دهند. و بعضی از ایرلاین ها با پرداخت هرینه اجازه انتخاب صندلی را می دهند.
6برای حمل حیوان خانگی در پرواز های خارجی چه کار باید کرد و چه شرایطی دارد؟
بستگی به ایرلاین مورد نظر دارد که اجازه حمل حیوان خانگی در قسمت بار یا قسمت کابین می دهد یا نه . و البته به نوع حیوان (حتی نژاد) ، وزن و اندازه قفس حیوان نیز بستگی دارد.
7برای کدام شهرهای اروپایی پرواز مستقیم داریم؟
پرواز لوفت هانزا : برای فرانکفورت پرواز اتریشی : برای وین پرواز ماهان : برای اروپا ؛ بارسلون ، میلان و استانبول پرواز ایران ایر : برای اروپا؛ فرانکفورت - پاریس- هامبورگ – کلن – میلان – وین – آمستردام – گتنبرگ – استانبول پرواز ایرفلوت: مسکو پرواز اکراینی: کیف
8کالسکه نوزاد جزء بار مجاز محسوب می شود یا نه؟
بله جزء بار مجاز محسوب می شود . مسافر کالسکه را تا پای پله های هواپیما می برد و بعد مهمانداران تحویل میگیرند. و البته در زمان دریافت کارت پرواز هم میتوانید به قسمت بار تحویل دهید.
9چطور میتوانیم در پرواز خارجی درخواست ویلچیر کنیم؟
پس از صدور بلیط شما میتوانید با هماهنگی کانتر فروش ، درخواست ویلچیر نمایید.
10آیا امکان تغییر اسم مسافر در بلیط وجود دارد؟
تحت هیچ شرایطی امکان تغییر اسم مسافر وجود ندارد، اما در صورتی که بخواهیم یا مجبور باشیم تغییر نام دهیم، ابتدا باید بلیط را با شرایط کنسلی و استرداد هواپیمایی کنسل کنیم و پس از پرداخت جریمه ، بلیط دیگری با نام مسافر جدید صادر یا خریداری کنیم.
11شرایط کنسل کردن بلیط چگونه است؟
قوانین کنسلی بلیط بستگی به نوع پرواز دارد که داخلی یا خارجی باشد. در پروازهای داخلی سیستمی مبلغ چریمه از 20 تا 80 درصد می باشد و در پروازهای چارتر، در روز پرواز، بلیط غیر قابل کنسلی می باشد و سوخت کامل خواهد شد. در پروازهای خارجی شرایط کنسلی بستگی به ایرلاین دارد، معمولاً جریمه ها از 50دلار شروع می شود. البته درصورتیکه پرواز خارجی چارتر باشد نیز غیر قابل کنسلی میباشد.
12قیمت بلیط کودکان زیر 12 سال برای پروازهای داخلی چگونه محاسبه می شود.
در پروازهای داخلی(سیستمی) هزینه بلیط برای کودکان 2-12 سال معمولاً نیم بها می باشد ولی در بعضی از ایرلاین ها هزینه بلیط 75 درصد محاسبه می شود، هزینه بلیط کودکان 0-2 سال 10 درصد محاسبه می شود. نرخ پرواز های داخلی چارتر برای کودکان بالای 2 سال کامل(مانند بزرگسال) محاسبه میشود.
13قیمت بلیط کودکان زیر 12 سال برای پروازهای خارجی چگونه محاسبه می شود.
در پروازهای خارجی هزینه بلیط برای کوکان 2-12 سال حدوداً 75 درصد و برای کوکان 0-2 سال حدوداً 10 درصد محاسبه می شود.
14آیا پرینت بلیط را حتماً باید همراه داشته باشیم؟
در بیشتر پروازها نیازی به پرینت بلیط نیست و فقط مسافر باید شماره پرواز ، ساعت پروازو نوع ایرلاین خودرا بداند که در فرودگاه به گیت مورد نظر برود واما اگر پرینت بلیط را همراه داشته باشد بهتر است.
15مدت اعتبار گذرنامه مسافر چقدر باید باشد؟
در پروازهای بین المللی اعتبار گذرنامه باید حداقل 6 ماه باشد ، در غیر اینصورت مسئولیت عدم پذیرش و سایر موارد به عهده مسافر می باشد.
16چند ساعت قبل از پروز باید در فرودگاه باشیم؟
مسافر میبایست در پروازهای داخلی 2ساعت و در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشیم.