کاوش تاریخ و فرهنگ یونان، اماکن توریستی و بهترین زمان سفر به یونان
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲
جاذبه های گردشگری تورنتو با جزئیات کامل برای سفر توریستی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

14 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در یونان

زیبایی های طبیعی و فرهنگ شگفت انگیزش شناخته شده است. مکان‌های باستانی باستانی، صخره‌هایی که در آب آبی درخشان، سواحل شنی و سنگ‌ریزه‌ای فرو می‌روند، و آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، یونان را به یکی از بهترین مکان‌های اروپا برای بازدید گردشگران تبدیل کرده است. علاوه بر پایتخت، آتن، برترین چیزهای دیدنی در سرزمین اصلی عبارتند از دلفی باستان و صومعه های متئورا . اما اکثر مردم به اینجا می آیند تا با کشتی به این جزایر بروند: سانتورینی، میکونوس، زاکینتوس، کورفو و کرت محبوب ترین آنها هستند. سفر خود را با لیست ما از برترین جاذبه های یونان برنامه ریزی کنید.

1. آکروپولیس

آتن آکروپولیس که نماد آتن و یونان و در واقع تمدن غرب در نظر گرفته می‌شود، تپه‌ای صخره‌ای است که در قلب آتن مدرن برافراشته است که توسط سه معبد باشکوه متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد تاجگذاری شده است. شناخته‌شده‌ترین و متمایزترین آن پارتنون است که در اصل از 58 ستون تشکیل شده بود که سقفی را نگه می‌داشتند و با سنگ‌فرش‌های پرآذین و فریز تزئین شده بودند. در کنار پای آکروپولیس یک مسیر پیاده روی 2.5 کیلومتری است که به عنوان گردشگاه باستان شناسی شناخته می شود و مسیر اتصال آن به دیگر جاذبه های باستانی مهم شهر - آگورا باستانی، فروم رومی ، Kerameikos و معبد Olympian Zeus است.

2. موزه آکروپولیس، آتن

موزه آکروپولیس یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری آتن است. این سازه که توسط معمار سوئیسی برنارد تشومی طراحی شده است، یک سازه شیشه ای و فولادی فوق مدرن با فضاهای نمایشگاهی سبک و مطبوع است که به طور خاص برای نمایش یافته های باستانی آکروپولیس ساخته شده است. مهم‌ترین چیزهایی که در اینجا باید ببینید عبارتند از Moschophoros (مجسمه مرد جوانی که گوساله‌ای را روی شانه‌های خود حمل می‌کند)، Caryatids (مجسمه‌هایی از چهره‌های زن که ارکتیون را بالا نگه داشته‌اند ) و سنگ‌های مرمر پارتنون بسیار بحث برانگیز . از تراس کافه رستوران موزه، می توانید از مناظر شگفت انگیز آکروپولیس لذت ببرید.

3. سانتورینی

سانتورینی خیره کننده دراماتیک ترین جزایر یونان است. این شهر بیشتر به خاطر شهرهای بالای صخره‌های ساحل غربی فیرا و اویا ، که به نظر می‌رسد بر فراز دهانه‌ای عمیق و آبی پر از دریا آویزان هستند، شناخته شده است. از ساختمان‌های مکعبی معمولی سیکلادیک سفیدکاری شده تشکیل شده است، که بسیاری از آنها به هتل‌های بوتیک با استخرهای بی‌نهایت تبدیل شده‌اند، هم فیرا و هم اویا مقصدهای رمانتیکی هستند که برای عروسی و ماه عسل محبوب هستند. کارهایی که باید در سانتورینی انجام دهید عبارتند از آفتاب گرفتن و شنا در سواحل شنی سیاه آتشفشانی در سواحل جنوبی و شرقی و بازدید از سایت باستان شناسی Akrotiri، یک سکونتگاه باستانی مینوی که در زیر گدازه ها پس از فوران آتشفشانی که حدود 3600 سال پیش کالدرا ایجاد کرد، مدفون شده است. . این جزیره دارای یک فرودگاه است و توسط کشتی‌ها و کاتاماران‌ها از بندر آتن، پیرئوس، خدمات رسانی می‌کنند.

4. میکونوس

بسیاری از مردم جذاب ترین مقصد جزیره یونان را میکونوس می دانند. مرکز فعالیت‌های پس از تاریکی در شهر میکونوس، که به‌خاطر هتل‌های بوتیک شیک، رستوران‌های باکلاس غذاهای دریایی، و مکان‌های اجرای موسیقی زنده مشهور است. جاذبه های دیگر عبارتند از Paraportiani (کلیسای سفیدکاری شده در شهر میکونوس) و سواحل شنی متعدد در امتداد ساحل جنوبی جزیره (هم با اتوبوس و هم با قایق تاکسی از شهر میکونوس استفاده می شود). این جزیره در بین افراد مشهور بین المللی محبوبیت خاصی دارد. میکونوس یک فرودگاه دارد و با کشتی و کاتاماران به بندر آتن، پیرئوس و رافینا متصل است

5. دلفی

در سرزمین اصلی یونان، دلفی یک سایت میراث جهانی یونسکو است. این مکان که در دامنه‌های پایین کوه پارناسوس، مشرف به دره‌ای شگفت‌انگیز ساخته شده، برای باستانی‌ها مقدس بود که برای زیارت به اینجا می‌آمدند تا آپولو ( خدای نور، نبوت، موسیقی و شفابخشی) را پرستش کنند و از اوراکل اسطوره‌ای مشاوره بخواهند. . این بنا از خرابه‌های در حال فروپاشی معابد، یک تئاتر و استادیوم تشکیل شده است که مربوط به قرن هشتم قبل از میلاد تا قرن دوم پس از میلاد است. در همان نزدیکی، موزه باستان شناسی دلفی قرار دارد که مجموعه ای چشمگیر از یافته های این سایت را به نمایش می گذارد. دلفی در 180 کیلومتری شمال غربی آتن قرار دارد.

6. شهرها و سواحل کرت

جزیره عظیم کرت یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در یونان است. این جزیره با داشتن برخی از بهترین سواحل یونان ، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برخی از محبوب‌ترین سواحل کرت از قوس‌های کوچک شنی با پشتوانه رستوران‌ها و تفرجگاه‌ها گرفته تا مناطق طبیعی باز که با آب‌های فوق‌العاده شفاف و چشم‌اندازهای بی‌پایان از سراسر دریا پوشیده شده‌اند. اما کرت همه چیز در مورد سواحل نیست. این مکان دارای مکان‌های باستان‌شناسی قابل‌توجهی است، از جمله کاخ چشمگیر کنوسوس، واقع در نزدیکی شهر دلپذیر هراکلیون . شهر تاریخی Chania و شهر آرام آگیوس نیکولاوس دارای مناطق ساحلی فوق العاده قدیمی هستند که برای گذراندن بعدازظهرهای طولانی در تراس کافه و گم شدن در مناظر عالی است. از جوامع بزرگتر دور شوید و به شهرهای کوچکتر مانند Plakias یا Matala در ساحل جنوبی کرت بروید تا سواحل دورافتاده تر و پس زمینه های کوهستانی زیبا را پیدا کنید. اگر مکان‌های باستان‌شناسی، سواحل و شهرهای تاریخی کافی نبود، این جزیره یکی از چشمگیرترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان را دارد : دره ساماریا.

7. کورفو

یکی از مقاصد گردشگری یونان، کورفو در دریای ایونی در سواحل غربی سرزمین اصلی واقع شده است. پایتخت، شهر کورفو ، به لطف معماری زیبای ایتالیایی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد - برای چندین قرن توسط ونیزی ها اداره می شد. برای کشف دو قلعه قرن شانزدهمی و لستون طوطی‌دار که در ردیف کافه‌های قدیمی قرار گرفته‌اند، خیابان‌های عاشقانه آن را کاوش کنید. دور از شهر اصلی، این جزیره بسیار زیبا است، با صخره های آهکی ناهموار که در شمال آن به دریا می افتند و در جنوب آن تپه های سبز مخملی. محبوب ترین منطقه ساحلی Paleokastritsa است که در ساحل غربی، حدود 25 کیلومتر از شهر کورفو فاصله دارد. در اینجا، مجموعه‌ای از خلیج‌های عمیق و خمیده را خواهید دید که پناهگاه‌های ماسه‌ای و سنگ‌ریزه‌ای هستند که در دریای آبی شفاف امتداد دارند. کورفو توسط یک فرودگاه و کشتی هایی از ایگومنیتسا و پاتراس در سرزمین اصلی یونان ارائه می شود. در تابستان، کشتی هایی که از آنکونا و ونیز حرکت می کنند نیز در اینجا توقف می کنند.

8. صومعه های متئورا

یکی از غیرمعمول‌ترین چیزهایی که در یونان می‌توان دید باید دشت تسالی باشد، جایی که صومعه‌های متئورا با قدمت چند صد ساله بر روی صخره‌های عجیب و غریب پوشیده شده‌اند . در فهرست میراث جهانی یونسکو، شش صومعه برای بازدید عموم آزاد است. برای رسیدن به هر صومعه باید از چندین پله سنگی حکاکی شده در صخره ها بالا بروید و در داخل آن، شمع های سوسوزن، نمادهای مذهبی، نقاشی های دیواری بیزانسی و عود سوزان را خواهید دید. ساعات کار متفاوت است و برای دیدن هر شش صومعه، باید حداقل یک روز را در این منطقه بگذرانید. نزدیکترین شهر کالامباکا است . اقامت در اینجا را در نظر بگیرید، زیرا مکانی دلپذیر و آرام برای بازدید است، با هتل‌های کوچک و رستوران‌های خانوادگی که غذاهای سنتی سرو می‌کنند.

9. رودز تاون

رودس که در دریای اژه، نزدیک به ترکیه قرار دارد، بزرگترین جزایر دودکانیز است. پایتخت آن، شهر رودس در فهرست یونسکو، یکی از مقاصد گردشگری یونان است. این مکان توسط یک سیستم استحکامات چشمگیر محصور شده است، از جمله برج‌های تاریخی و دروازه‌هایی که شوالیه‌های سنت جان پس از کنترل جزیره در قرن چهاردهم ساخته‌اند. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده شهر قدیمی، لذتی است که با پای پیاده به گشت و گذار می‌پردازید. جاذبه های نزدیک شامل شهر ساحلی زیبای لیندوس در دامنه تپه و مارماریس در سواحل ترکیه است که می توانید با قایق های گشت و گذار از آنها دیدن کنید. رودز توسط یک فرودگاه و همچنین کشتی های معمولی از بندر آتن، پیرئوس، خدمات رسانی می کند.

10. زاکینتوس

زاکینتوس (زانته) که دارای مناظر باشکوهی در بالای و زیر دریا است، یکی دیگر از بهترین مقصدهای گردشگری یونان است. همچنین دسترسی به آن آسان است و تنها در 16 کیلومتری ساحل غربی پلوپونز در دریای ایونی قرار دارد. دو تا از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این جزیره از نظر جغرافیایی جذاب، سواحل سنگ‌ریزه‌ای و شنی آن هستند - ساحل کشتی غرق‌شده معروف‌ترین آنهاست - و غارهای دریایی خیره‌کننده مانند غارهای آبی ، در نوک شمالی جزیره. در داخل، آب درخشان رنگ آسمان آبی را بر روی دیواره های غار منعکس می کند تا درخششی جادویی ایجاد کند. غارهای آبی تنها یکی از جاذبه های پرآب اطراف این جزیره است. اسنورکلینگ و غواصی عالی نیز وجود دارد.

11. تنگه سامره

در جزیره کرت، دره ساماریا یکی از جاذبه های اصلی برای دوستداران فضای باز است. طول آن 16 کیلومتر است و در باریک ترین نقطه خود، تنها چهار متر عرض دارد، از اومالوس (1250 متر) در کوه های سفید تا آگیا ادامه دارد. روملی ، در دریای لیبی. بسته به سطح آمادگی بدنی شما، پنج تا هفت ساعت پیاده روی طول می کشد. در قسمت‌هایی شیب‌دار و صخره‌ای است، بنابراین باید کفش‌های پیاده‌روی خوب بپوشید و آب فراوان حمل کنید. این تنگه در پارک ملی ساماریا قرار دارد و در فهرست آزمایشی یونسکو قرار دارد.

12. نافپلیو

نافپلیو که اغلب به عنوان زیباترین شهر یونان نامیده می شود، مقصد محبوب آخر هفته برای آتنی های ثروتمند است. این بنا که در شبه جزیره کوچکی در ساحل شرقی پلوپونز ساخته شده است، اولین پایتخت یونان مدرن در سال 1828 قبل از تصرف آتن در سال 1834 شد. قلعه Palamidi متعلق به قرن هجدهم مشرف است . جاذبه های اطراف عبارتند از تیرینس , تئاتر اپیداوروس , و کورینت باستان .

13. تسالونیکی

به نظر نمی رسد که تسالونیکی در لیست تورهای اکثر مردم قرار نگیرد. مردم محلی خوشحال هستند که این مکان و تمام دیدنی های آن را برای خود دارند. جاذبه های اصلی دیدنی کلیساهای بیزانسی آن در فهرست یونسکو هستند ، اما چندین بنای تاریخی رومی (از جمله طاق پیروزی گالریوس و روتوندا قرن چهارم )، برج سفید قرن پانزدهمی در کنار دریا، و یک موزه عالی بیزانسی ارزش بررسی دارند . تسالونیکی (سالونیکا) با مشرف به دریای اژه در شمال یونان، دومین شهر بزرگ این کشور پس از آتن است. این شهر که در سال 316 قبل از میلاد تأسیس شد، به دلیل موقعیت نزدیک به بلغارستان و ترکیه، همیشه محل تلاقی فرهنگ ها و مذاهب مختلف بوده است. یکی از بهترین سفرهای یک روزه از تسالونیکی، کوه المپوس ، بلندترین کوه یونان است. تنها 80 کیلومتر دورتر در جاده های خوب، این مناظر طبیعی چشمگیر ارزش بازدید را دارد. محبوب ترین مسیرهای پیاده روی از نزدیک شهر Prionia حرکت می کنند .

14. کانال کورینث